Other Languages

            English                    Deutsch

Welcome

                     صـلاح کار کـجا و مـن خراب کـجا                                                                                                                           بـبین تـفاوت ره از کجاست تا به کجا

                                                                                                         (حافظ)

۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

اولین گام در یادگیری زبان

اما واقعا اولین قدم برای یادگیری زبان خارجی چیست؟ و از کجا باید شروع کرد؟

نه تنها شروع یادگیری زبانی بیگانه بلکه شروع انجام هر کاری از یکی از سه عامل علاقه، احساس نیاز و یا اجبار نشأت می گیرد. پس افراد بعد از قرار گیری در یکی از شرایط فوق، زبان خارجی مورد علاقه خود را انتخاب می کنند.

اکثر افراد بعد از انتخاب زبان مورد  نظر خود با این سؤال مواجه می شوند که چگونه می توان این زبان را در کوتاه ترین زمان ممکن فرا گرفت؟ باید گفت که قبل از فکر کردن دربارۀ مدات زمان یادگیری هر زبانی بایستی هدف خود از یادگیری آن زبان را بدانیم. برای مثال در نوع و زمان یادگیری فردی که برای گذران امور روزمره در یک سفر خارجی تصمیم به فراگیری زبان آن کشور می گیرد و فردی که تحصیل در آن کشور را دارد، تفاوت های بسیاری وجود دارد و مسلما فرد دوم نمی تواند در مدت زمانی مشابه فرد اول، زبان مورد نظر خود را فرا بگیرد.   

هر زبانی شامل دو بخش آکادمیک زیر می گردد:

1. عمومی: به سطحی از دانش زبان گفته می شود که افراد با مطالعه و یادگیری آن در حد قابل قبول جامعه از دانش لغوی و دستوری آگاهی کسب می کنند. در واقع با گذراندن دوره های مربوط به این سطح، فرد قادر خواهد بود به اندازه شهروندی با سطح سواد دیپلم در آن کشور، از دانسته های خود بهره برد.

2. تخصصی: این بخش از زبان خود به دو دسته تقسیم می شود:

2-1. گروهی به بررسی موشکافانه و تخصصی زبان می پردازند و کار خود را با دو گرایش اصلی مترجمی و ادبیات در دانشگاه ها ادامه می دهند.

2-2. گروهی نیز در کنار ادامه کار و تحصیلات تخصصی خود به یادگیری آن بخش از زبان می پردازند که در پیشبرد اهدافشان مؤثر است.

در قسمت های بعدی نکات بیشتری را دربارۀ یادگیری زبان های خارجی بیان می کنیم.

(شهاب مهدوی)

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

3 نظرات: on "اولین گام در یادگیری زبان"

nasim گفت...

Hi! Thank you for your comment.. It's kind of you but, you are a teacher and I am a student.. "See the difference, it is from where to whence!"

nasim گفت...

Thanks! In fact it's the only place that I am confortable. . ok! I will recommend your weblog to people who want to learn english..

nasim گفت...

Thanks! you are so kind.. I hope to see your new posts...